To Let Go

To let go isn't to forget, not to think about, or ignore. It doesn't leave feelings of anger, jealousy, or regret. Letting go isn't winning, and it isn't losing. It's not about pride, and it's not about how you appear, and it's not obsessing or dwelling on the past. Letting go isn't blocking memories or thinking sad thoughts, and doesn't leave emptiness, hurt, or sadness. It's not giving in or giving up. Letting go isn't about loss and it's not defeat.
To let go is to cherish memories, and overcome and move on. It's having an open mind and confidence in the future. Letting go is accepting. It's learning and experiencing and growing. To let go is to be thankful for the experiences that made you laugh, made you cry, and made you grow. It's about all that you have, all that you had, and all that you will soon again. Letting go is having the courage to accept change, and the strength to keep moving. Letting go is growing up. It's realizing that the heart can sometimes be the most potent remedy. To let go is to open a door, and to clear a path, and to set you free.


Untuk merelakan bukanlah melupakan, tidak memikirkan, atau mengabaikan. Bukanlah meninggalkan rasa amarah, kecemburuan, atau penyesalan. Merelakan bukanlah tentang menang, bukan juga tentang kalah. Ini bukan tentang harga diri, dan bukan bagaimana penampilanmu, dan ini bukanlah terobsesi atau memikirkan masa lalu. Merelakan bukanlah menghalangi kenangan atau memikirkan hal yang sedih, dan tidak meninggalkan kekosongan, rasa sakit atau kesedihan. Ini bukanlah mengalah ataupun menyerah. Merelakan bukanlah tentang kehilangan ataupun mengalah.
Merelakan adalah menghargai kenangan, serta mengatasi dan melanjutkan. Ini adalah memiliki pemikiran terbuka dan kepercayaan pada masa yang akan datang. Merelakan adalah menerima. Adalah belajar dan mengalami dan berkembang.  Untuk merelakan adalah untuk bersyukur atas pengalaman yang membuat kamu tertawa, membuat kamu menangis, dan membuat kamu berkembang. Ini tentang semua yang kamu miliki, semua yang sempat kamu miliki, dan semua yang akan kamu miliki sebentar lagi. Merelakan adalah memiliki keberanian untuk menerima perubahan, dan kekuatan untuk terus melangkah. Merelakan adalah langkah pendewasaan. Menyadari bahwa hati kadang-kadang bisa jadi obat yang paling ampuh. Merelakan adalah membuka pintu, dan memberi jalan, dan membebaskanmu.

0 thoughts:

Post a Comment

 

Pageviews

Translator

Bella Rahmanastiti. Powered by Blogger.

Followers

Meet the Author

My photo
Semarang, Indonesia
A frequently called bella or abel who wants to go around the world, someday. A full time traveler and part time engineer. Loving and living my live to the fullest!