Broken Hearts by Lang Leav


I know you've lost someone and it hurts. You may have lost them suddenly, unexpectedly. Or perhaps you began losing pieces of them until one day, there was nothing left. You may have known them all your life or you may have barely known them at all. Either way, it is irrelevant - you cannot control the depth of a wound another soul inflicts upon you.

Which is why I am not here to tell you tomorrow is another day. That the sun will go on shining. Or there are plenty of fish in the sea. What I will tell you is this; it's okay to be hurting as much as you are. What you are feeling is not completely valid but necessary - because it makes you so much more human. And though I can't promise it will get better any time soon, I can tell you that it will - eventually. For now, all you can do is take your time. Take all the time you need.


Aku tau kamu telah kehilangan seseorang dan itu menyakitkan. Kamu mungkin telah kehilangan mereka tiba-tiba, tak terduga. Atau mungkin kamu mulai kehilangan bagian demi bagian dari mereka hingga suatu saat, tidak ada yang tersisa. Kamu mungkin telah mengenal mereka seumur hidupmu atau kamu bahkan tidak mengenal mereka sama sekali. Bagaimanapun, itu tidaklah relevan - kamu tidak dapat mengontrol seberapa dalam luka yang orang lain timbulkan terhadapmu.

Itulah sebabnya aku disini bukan untuk memberitaumu esok adalah hari yang baru. Bahwa matahari akan tetap bersinar. Atau masih banyak ikan di lautan. Yang akan aku katakan adalah; tidak apa-apa terluka sebanyak ini. Apa yang kamu rasakan tidak sepenuhnya benar tetapi penting - karena itu membuatmu jauh lebih manusiawi. Dan meskipun aku tidak dapat menjanjikan semua akan membaik dalam waktu dekat, aku dapat memberitaumu bahwa semua akan - pada waktunya. Untuk saat ini, yang dapat kamu lakukan adalah luangkan waktumu. Gunakan waktu sebanyak yang kamu butuhkan.

0 thoughts:

Post a Comment

 

Pageviews

Translator

Bella Rahmanastiti. Powered by Blogger.

Followers

Meet the Author

My photo
Semarang, Indonesia
A frequently called bella or abel who wants to go around the world, someday. A full time traveler and part time engineer. Loving and living my live to the fullest!